Schemaläggning

Jag måste börja schemalägga skrivtiden på allvar nu när jag har börjat prioritera träningen så mycket. Mitt dygn har alldeles för få timmar och jag kan inte längre bränna ut mig på fyra timmars sömn per natt som jag gjorde förra året. Visst, jag fick mycket gjort men till vilket pris? Idag tränade jag på morgonen tidigt eftersom tanken var att vi skulle iväg till High Chaparall, men barnen var SÅ jäkla jobbiga idag, jag har ALDRIG varit med om liknande någon gång, och de fick tusen varningar och hot om att vi skulle stanna hemma men till slut hamnade vi i bilen och körde ut från parkeringen. Och då började Iseline gapa om att jag glömt öronproppar till henne så att hon kan åka med på tåget som blir rånat. Det blev droppen och vi körde faktiskt runt parkeringen och tillbaka till parkeringsrutan igen. Lite hårt tycker ni kanske, men det var droppen efter tre timmars bråk och tjat och gap och gnäll och den här gången fick de ta konsekvenserna. Så det blev inget High Chaparall, så jag hade tänkt skriva ikväll men råkade ut för världens migränanfall och blev handikappad. Efter ett anfall är min skalle för skör för att kunna sitta framför en skärm, ljuset kan så lätt trigga ett nytt anfall. Men på lördag och söndag jobbar jag dag, så dessa kvällar ska vara vigda åt skrivandet! Målet var ju 300 sidor i sommar, men jag ligger efter planeringen nu så det lutar åt 200-nånting. Well well!

Hur går det för er som också skriver? Har ni svårt att hålla uppe motivation och disciplin nu på sommaren? Någon annan som börjar skriva på schema nu kanske?

 

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Schemaläggning

  1. Malin skriver:

    Jag önskar verkligen att jag kommer kunna vara lika konsekvent! Världen har nog med ouppfostrade ongar som fått sin vilja fram i alla lägen. Varför skapa ett eget bidrag liksom? Helt rätt gjort tycker jag 🙂

    • Jag brukar vara konsekvent när det gäller småsaker men inte såna här saker, speciellt inte när jag själv är sugen på att åka. Men den här gången fick jag verkligen nog. Nästa utflykt blir Astrid Lindgrens värld och då kan jag inte göra så, för den resan är redan betald… =)

Lämna en kommentar