Läser just nu: Hundar, hus och hjärtats längtan av Lucy Dillon

Det är en lättsam bok, även om den handlar om Julie som sedan åtta månader tillbaka är änka efter att hennes man Ben gått bort. För att få henne ur huset fixar hennes mamma så att hon ska börja ta hand om andras hundar. Samtidigt får hon hjälp att rusta upp sitt hus av Lorcan som tillfälligt bor hos hennes granne.

Ja, det låter definitivt som en Sofie-film (om den hade varit det) eftersom det är just sådana filmer jag älskar! I bokväg läser jag faktiskt inte så många just sådana här böcker. Även om de böcker jag föredrar innehåller kärlek och romantik, så brukar jag gilla lite mer komplexa situationer, lite mer intriger och komplikationer. Jag har hunnit halvvägs in i boken nu och den är mysig, lättsam, lätt att läsa och lätt att lägga ifrån sig. Jag gillar den men undrar vad som egentligen ska hända för att fylla ut resten av boken. Kanske ändrar jag åsikt lite längre fram!
dillon-lucy-hundar-hus-och-hjartats-langtan

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar