En ny början. Igen.

Jag började ju skriva på något nytt för ett par veckor sedan. Men det stannade faktiskt där för jag hade två andra starka idéer i huvudet som pockade på och pockade på. Beslutsångesten fick mig att lägga det jag påbörjat på is och sedan har ett visst mått av ångest, ett visst mått av skolarbete, ett visst mått av ”gud-jag-måste-läsa-lite-fler-böcker-innan-jag-grottar-ner-mig-i-min-egen-bok” och ett visst mått av lathet gjort att det inte blivit av att jag gjort så mycket mer. Plus ett finger vars led har svullnat och gör ont och inte går att böja på ordentligt. Jag skriver nästan bara med långfingrarna och detta är pekfingret, men jag viker alltid in pekfingrarna när jag skriver (det ser jättekonstigt ut enligt andra) och eftersom jag inte kan göra det riktigt så har det hämmat mig.

Men idag fick jag nog av min egen lathet. Jag klippte mina långa naglar, jag skrev klart det allra sista på ett skolarbete och jag satte mig inne på mitt kontor och började skriva. 12 sidor blev det och det är en bra start, jag siktade nämligen på 10.

Så nu är jag igång! Och vet ni vad? Jag har anmält mig till Fitnessfighten för juni. Det börjar imorgon. Alltså, typ skjut mig. 😉

lathet funktionshinder

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En ny början. Igen.

  1. Mies liv skriver:

    Ibland undrar jag hur det ser ut i ditt huvud. Som nu! 🙂
    Fast mest av allt är jag imponerad.

    • Mitt huvud är nog lika knäppt som många andras skulle jag tro! 80% av svenska folket ska tydligen se saker och ting negativt medan 20% ser det positiva. Jag kan nog lugnt säga att jag tillhör de där 80 procenten. 😉

  2. Maria skriver:

    Roligt med nya bokidéer! 😀 Finns Vatten och Salt fortfarande att få tag i? 🙂

Lämna en kommentar